10 mõtet Juhilt Juhile

Meie tegevjuht Kristiina on välja toonud 10 huvitavat tähelepanekut kriisiaja juhtimisest.
nobel digital

1/10 Pane endale mask enne, kui hakkad teisi aitama. Klišee, eks? Aga tegelikult….

Tegele enda hirmude ja kahtluste maandamisega kõigepealt. Esimesed emotsioonid, mida inimesed Sinult vastu võtavad on alateadlikud ja mitteverbaalsed. Kui kiirgad ebakindlust, muudab see sind juhina vähemveenvaks, kahandab usaldusväärsust. Lisaks kulutad oma energia maski ees hoidmisele, mitte edasiliikumisele ja lahenduste leidmisele. Muidugi tähendab maski ettepanek ka lihtsalt väikestes asjades eeskujuks olemist, olgu selleks või kätepesu.

2/10 Stressist tingitud emotsioonide hulk kasvab.

Stressiolukorras suureneb inimeste emotsionaalsus ja stressirohke käitumise osakaal, mis avaldab mõju kolleegidele, kodustele ja teistele ümbritsevatele inimestele. Tasub oma inimestega arutada, et konflikte ja probleeme ei ole mõtet ise juurde tekitada. Hetkel on olulisem solidaarsus ja üksteise tunnustamine-toetamine.

3/10 Kriis ei ole raiskamiseks!

See on võimalus kasvamiseks ja ole siin juhina eestvedaja. Võta vastutus. Võimalus kasvada läbi raskuste.
Kusjuures inimeste võimekus kasvab sellises olukorras dramaatiliselt, eriti kui neil on samal ajal empaatiline liider. Kriis on parim viis transformatisooniks või positiivseks muutuseks nii üksikindiviidi kui ka organisatsiooni tasandil . Õige käitumise korral on võimalik teha kvantitatiivseid hüppeid. Tehkem siis!

4/10 Tasakaalu leidmine emotsionaalsete ja ratsionaalsete argumentide vahel on oluline.

Eriti otsuseid tehes. Kui inimesed otsivad lahendusi probleemidele tänases olukorras, siis nad töötlevad infot erinevalt. Sõltuvalt kohast, ajast, persoonist kalduvad nad kas ratsionaalsuse või emotsionaalsuse poole. St kõik sõnumid/otsused, mida välja saadate peaksid arvestama nii emotsionaalse kui ka ratsionaalse tõlgendamise võimalusega ja seal tuleb näidata kompromissi. Muidu ei jõua te inimestele kohale.

5/10 Vaktsineeri end ohvrirolli eest esimesena.

See tähendab, et aidake oma inimesi, et nad ei võtaks tänases olukorras ohvrirolli. Näidake nendele nende väärtust ja tähendust selles olukorras. Ohvrina hakkavad inimesed otsima kohta, kus vaikselt olla ja loobuvad nii töö tegemisest kui ka vastutuse võtmisest.

6/10 Loo uued juhtimisrutiinid.

Täna töötab suur hulk inimesi kodukontoris. See on uus olukord. Kuidas hoiad meeskonda koos? Kuidas üle ettevõte info liigub – kuidas Sina juhina oled oma inimestele kättesaadav? On tavapärane, et uued rutiinid jäävad kehtima ka pärast kiiisi.

7/10 Loo uued juhtimisaruanded.

Praegu pead lisaks suure pildi vaatamisele nägema ja leidma üles uued tsüklid, suhtarvud, signaalid, mis võivad kriisist edukaks väljumiseks olla üliolulised. Ära lase neil vaikselt imbuda, vaid tee kõik selleks, et märkad õigel ajal. Millised on need olulised mõõdikud, mida peate jälgima nüüd uues olukorras igapäevaselt?

8/10 Ole läbipaistev ja aus.

Ausus loob usalduse. Ausus on ka see, kui vahel peab tõdema, et sa ei tea. Ausus on see, kui sa juhina saad olla ja oled autentne. Avatud. Kõik Sinu inimeste küsimused on head – ole kaastundlik ja jää igas olukorras heatahlikuks. Ole lahke nii iseenda kui ka ümbritseva suhtes, sellega lood turvatunde meeskonnas ning ei ole selles kriisis üksi. Juht ei pea laeva hukust üksi päästma, aga rooli keerab ta küll ning piisab, kui teha seda kasvõi paar millimeetrit. Paar millimeetrit muutust viib laeva sootuks teise sadamasse. Kusjuures tiim sõidab hea meelega koos!

9/10 Mõtle, milline on Sinu heategu.

Igal juhil on missioon. See teadmine, mida head elus tahad teha, millise jälje jätta. Mõtle, mida saad täna teha selleks, et heategu kannaks vilja ühiskonnas. Praegu on õige hetk. Räägi sellest oma inimestega ja julgusta ka neid.

10/10 Kui otsustad, ole teadvel.

Enne, kui teed kommunikatsiooni, otsustad või arvamust avaldad, kontrolli korra, milline on meeleseisund. Ärevas olekus ei ole sa tasakaalus ning otsuste kvaliteet kannatab. Kui märkad ärevust või tunned, et “juuksed püsti peas” otsusta natuke hiljem.

Miks? Sest tunded juhivad meid rohkem, kui mõistus. Teen/ei tee-, tahan/ei taha-tunne ühel ja samal ajal on vahel meis kõigis. Kõige olulisem on esmalt otsustada enda seisundi üle ja siis tegutseda.

JAGA POSTITUST:

veel samal teemal

KT0045
Mis eristab coaching’ut ja mentorlust?
KT0030
5+1 juhtimispädevust tänapäeva juhile
nobel2985
Juht, räägi vähem! Ehk kuidas pidada arendavat arenguvestlust.
baltakooker2_
Kookeri lugu – ladusime koos juhtimisvundamenti
nobel digital
Tagasiside, kui juhi tööriist
KT0045
Mis eristab coaching’ut ja mentorlust?
KT0030
5+1 juhtimispädevust tänapäeva juhile
nobel2985
Juht, räägi vähem! Ehk kuidas pidada arendavat arenguvestlust.
baltakooker2_
Kookeri lugu – ladusime koos juhtimisvundamenti
nobel digital
Tagasiside, kui juhi tööriist
nobel digital
Kus nagiseb väike- ja keskmise suurusega ettevõtete juhtimises?
Kristiina Tukk: hea juhi omadused
Kristiina Tukk: Hea juht on õnneasi.
nobel digital
Tippturundajad: digiturundus eeldab ka mõtteviisi muutust
nobel digital
Ei ole maad vanadele juhtidele?
nobel digital
Iseennast coachida on Münchhauseni kombel iseend juukseid pidi soost välja kiskuda